Geslaagd Matineeconcert

Afgelopen zondag 2 april zat de Herberg van het Gasthoês gezellig vol tijden het Matineeconcert van het Horster Mannenkoor.
Dit eerste concert van het Horster Mannenkoor in Horst na de corona epedimie stond onder leiding van de nieuwe dirigent Erik Munten, die het koor op voortreffelijke wijze heeft voorbereid voor dit concert en de concerten, die we samen met het Udens Gemengd Koor en de Fanfare St. Caecilia America  mochten uitvoeren.
Het mannenkoor zong in drie blokken afgewisseld door mooi vioolspel van de Oekraïense Vlada Nabutovska en de Horster zangeressen Eva Wijnen en Suzan Spreeuwenberg.
Allen op professionele wijze begeleid op de piano door Geert Keijsers.
Er werd in afwisselende stijlen gezongen en gespeeld, wat door het publiek zeer gewaardeerd werd.
Een kleine greep uit het gevarieerde programma:
The Wellerman, een Nieuw-Zeelands zeemanslied
And so it Goes, een bewerking van een song van Billy Joel
Tourdion, een oud Frans drinklied
Watching the apples grow een countrysong
Een tweetal spirituals en het Oekraïens Volkslied.
Vlada liet Bach horen en een aantal Oekraïense liederen.
Eva en Suzan brachten samen een aantal jaren-90 songs ten gehore.
Er werd geen entree geheven, maar er werd wel een bijdrage voor Oekraïne gevraagd.
Voor degene, die ook een steentje wil bijdragen aan Oekraïne, staat er aan de linkerkant op deze site een QR-code, waarmee via Ideal een gift kan worden afgedragen.
We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd concert.
Hier kunt een compilatie van het concert bekijken en beluisteren.